سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله های برگزیده و
مقاله های جمع آوری شده را در اینجا به نمایش می گذاریم . 
سعید جلیلی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان خراسان شمالی:
غنی‌سازی قابل معامله نیست / دفاع از حقوق هسته‌ای دفاع از همه چیز است

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: غنی‌سازی انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای جزو حقوق اساسی ما است و قابل معامله نیست.

خبرگزاری فارس: غنی‌سازی قابل معامله نیست / دفاع از حقوق هسته‌ای دفاع از همه چیز است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد سعید جلیلی پیش از ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان خراسان شمالی در سالن بصیرت دانشگاه پیام نور در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره غنی‌سازی انرژی هسته‌ای گفت: دشمن اجازه ندارد در بحث غنی‌سازی برای ما شروط تعیین کند و این جزو حقوق اعضای npt است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما نبایستی از حقوق هسته‌ای خود کوتاه بیاییم و اگر دشمن احساس کند که ما کوتاه می‌آییم باعث تعرض دشمن خواهد شد.

وی افزود: امروز دفاع از حقوق هسته‌ای دفاع از همه چیز است و اگر این حق به شایستگی دفاع شود سایر حقوق ما هم استیفا خواهد شد.

*راه‌حل مشکل سوریه دموکراسی است

جلیلی در ادامه با اشاره به دیدار چندی قبل با کوفی‌عنان دبیرکل سابق سازمان ملل درباره سوریه اظهار کرد: در دیدار با ایشان گفتم که راه‌حل مشکل سوریه دموکراسی و برگزاری انتخابات آزادانه است.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: دموکراسی با توپ و تفنگ انجام نمی‌شود و برخی قدرت‌ها اجازه دموکراسی در این کشور را نمی‌دهند.

جلیلی در بخش دیگری با اشاره به ادعاهای حقوق بشر و دموکراسی قدرت‌های بزرگ اظهار کرد: اکنون حق وتو در اختیار چند کشور قرار داشته و برخی دیگر از کشورهای پرجمعیت و دارای موقعیت‌هایی چون برزیل و آلمان به این موضوع معترض هستند و خواهان پیوستن به کشورهای عضو می‌باشند.

وی به جنایت آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی هم اشاره کرد و گفت: اکنون کشوری که هزاران نفر را در حادثه هیروشیما به خاک و خون کشید مدعی جهان عاری از سلاح هسته‌ای بوده و این در حالی است که خود دارای ده‌ها کلاهک هسته‌ای است.

جلیلی همچنین جنایات کشورهای غربی در 8 سال دفاع مقدس علیه نظام اسلامی را برشمرد و گفت: ما در جنگ صرفا با صدام نمی‌جنگیدیم بلکه تمامی این کشورها پشت سر صدام بودند و بعد از سال‌ها همه کشورهای متحد به عراق حمله می‌کنند و با تمامی این جنایت‌ها مدعی حقوق بشر می‌شوند.


[ سه شنبه 92/10/10 ] [ 7:34 صبح ] [ نام مستعار مقاله نویس ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

علاقه مند به سیاست دینمدارانه
نظر بدهید و نقد پیشنهاد بنویسید خوشحال می شویم
|
امکانات وب


بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 38213